טורבינה במקום הלב


 

 

 

טורבינה במקום הלב

מאז ימי הקדם, אנשים הסתמכו על מציאת דופק כדי לגלות אם האדם חי או מת. אבל, על פי התוצאות של מחקר רפואי - אין שום סיבה פיזיולוגית לכך, שהדם יזרום באימפולסים ולא באופן רציף. והלב המלאכותי החדש, באמצעות זוג משאבות טורבינה, מסוגל לתמוך בחיי המטופל בלי שיהיה לו דופק. 

תחליפים ללב מלאכותי של היום, הם משאבות שמחקות את פעילות הלב האנושי, וכתוצאה מכך יצירה של מכשירים כאלה מורכבת מאוד. אבל הסיבה היחידה לנוכחות של פעימות הלב אצל יצורים חיים היא העובדה שהלב בנוי על העיקרון של משאבת ממברנה, ובמהלך ההפסקה, שריר הלב נח ואוגר אנרגיה להזרמה הבאה. מנקודת מבט זו, למשאבות טורבינה יש יתרון לעומת סוגים אחרים של משאבות, בשל העובדה שיש בהן רק חלק נע אחד. בגלל זה הן פשוטות ואמינות, וזה גורם חשוב עבור המכשיר, אשר אחראי על חיי האדם.

המשאבה הזו פותחה על ידי רופאים ומהנדסים מאוניברסיטת Texas Heart Institute (מכון לב טקסס). יעילותו והשפעתו על אורגניזם חי נבדקו במשך זמן רב על בעלי חיים. נעשה גם ניסוי אחד על אדם חי. במהלך כל הבדיקות לא נצפו כל תופעות לוואי שליליות, חוץ מזו, שב- א.ק.ג. של החולים הופיע קו ישר, ואם התקרבו עם האוזן אל החזה של החולה – במקום פעימות לב שמעו זמזום שקט של מכניזם הטורבינה.

הטכנולוגיה עדיין לא אושרה על ידי הועדה הפדרלית של בריאות הציבור. לפני זה עוד יבוצעו שינויים מבניים משמעותיים של השתל, ובהמשך סדרת ניסויים לטווח ארוך ומבדקים קליניים. אבל נראה ש- "טורבינת הלב" היא עוד צעד גדול בפיתוח של טכנולוגיות של מכשירים רפואיים להשתלה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> טורבינה במקום הלב